luni, 21 aprilie 2014

MINUNATA FIRE A LUCRURILOR DE A FI



Viața unui om se ţese pe temelia întâmplărilor prin care a trecut şi a întâlnirilor esenţiale de care a avut parte. Existenţa unui artist este ritmată însă de felul în care a privit lumea şi a reuşit să transforme această privire înţelegătoare în creaţie. Etapele devenirii pictorului Constantin Cioc se înşiruie precum filele unui manuscris, în care povestea se construieşte coerent în jurul a trei instanţe: obiectul, natura moartă şi figura umană. Ele se înlănţuie şi se pot substitui, pentru că toate îşi află izvorul într-o citire a universului sub imperativul luminii, pe care penelul o ajută să răzbată prin faldurile întunericului.

Constantin Cioc este un personaj în răspăr cu lumea contemporană, el curge în amonte, nu în aval, ca în uimitorul fenomen Pororoca. De aceea, nu poate fi pe deplin integrat în generația căreia i-ar aparține de drept. Pare a fi un personaj marginal, ex-centric, dar lucrul acesta nu trebuie înțeles nicidecum ca un defect, ci ca o calitate. Își asumă riscul de a fi el însuși, de a nu se mula după tipare străine, de a-şi urmări cu obstinaţie crezul lăuntric, trecând dincolo de mode și mondenități. E un pictor care pune pe pânză încleştarea luminii cu întunericul, conştient că numai în cheie ortodoxă prima poate câştiga, se poate impune retinei şi memoriei noastre afective.

A picta cu lumina interioară înseamnă a avea curajul de a recunoaşte la scenă deschisă, în faţa unei societăţi secularizate, care preţuieşte adesea nimicul sau nonsensul, că totul are un rost, că lumea însăşi este aşezată pe un temei şi că sensul vieţii şi al creaţiei este unul transcendent, care ni se ascunde şi ni se descoperă deopotrivă.

Constantin Cioc pictează aşa cum respiră, de aceea viaţa lui curge firesc între atelier şi sala de clasă în care le predă copiilor sau adulţilor, între montarea unei expoziţii şi explicarea tablourilor (pentru alţii sau pentru sine, în paginile jurnalului de atelier). Un destin în care fiecare virgulă este scrisă în culoare şi fiecare etapă a creaţiei devine o mărturisire de credinţă. (Cristina Bogdan)


DOCUMENTARELE TVR: "MINUNATA FIRE A LUCRURILOR DE A FI" /TVR2 și TVRHD, 20 aprilie 2014 (de Învierea Domnului)/ Un film de: Bogdan Pîrlea și Rafael Udriște/ Imaginea: Ion Cristodulo/ Lectura textului: Constantin Lupescu/ Producător: Ioana Mureșan/ Hristos a înviat!

3 comentarii:

Salveaza o inima spunea...

Hristos a Inviat!
Ce se întâmplă dacă ai putea dona în scopuri caritabile, și primești banii înapoi în totalitate ? Se pare ca ar fi o captură, dar asta e exact ceea ce Asociația “Salvează o inimă” face prin intermediul platformei de donații online http://www.salveazaoinima.ro.
Platforma a fost lansată acum o lună de zile ,și permite utilizatorilor să doneze pentru cauzele umanitare înscrise pe platformă, iar în schimb donatorul primește la schimb un voucher de reduceri pe magazinele partenere platformei. Voucherul de reduceri este primit de către donator direct pe adresa sa de e-mail și conține un cod unic, care mai apoi este recunoscut de către magazinele partenerela folosirea acestuia.Pe lângă faptul că platforma recompensează pe donatori dar în același timp oferă transparență banilor donați.
“Donația minima ce se realizează pe platforma este de 10 lei și se face prin sistemul securizat de la Mobilpay. Ne dorim ca prin această platformă să atragem cat mai multe companii și mai ales și ONG-uri pentru a strânge fondurile necesare pentru îndeplinirea proiectelor sociale. Timpul acordat de către platformă pentru o cauză sau ONG pentru strangerea de fonduri este de 96 de zile calendaristice.
Ne-am bucura daca veti scrie cateva randuri despre proiectul nostru sau sa facem un schimb de link-uri,avem si bannere pe care daca doriti le puteti insera pe blogul d-voastra .Prin acest lucru dorim sa ajutam cat mai multi copii bolnaviori.
Asteptam un raspuns din partea d-voastra pe adresa de e-mail: salveazaoinima@gmail.com

Asociatia Parinti pentru Copii spunea...

Buna ziua!

Noi, Asociatia Parinti pentru Copii, credem ca un text scris de dumneavostra pt 1 iunie sub titlul ” Scrisoare catre mine, copilul “, ar putea imbunatati viata multor copii din Romania. Regasirea emotiei copilariei retraita de fiecare dintre noi prin lectura textelor scrise de dumneavostra alaturi de alte personalitati din Romania la care am apelat, ar putea fi cheia unei noi abordari, atat la nivel personal, cat si institutional, a problemelor reale cu care copiii din societatea moderna se confrunta.

Ceea ce va rugam este sa acceptati provocarea si sa ne trimiteti pe adresa de e-mail : scrisoricatreminecopilul@gmail.com un text semnat de dumneavostra cu tema ” Scrisoare catre mine, copilul “

Textul dumneavastra, alaturi de alte texte scrise de nume respectabile din Romania, precum si de voluntari mai putin cunoscuti, dar la fel de dornici sa participe la cauza noastra, va fi publicat in revistele de nisa cu care vom colabora, pe blogurile colaboratorilor nostri care trateaza teme similare, iar, la final, vor face obiectul unui volum ce va fi publicat, pe baza unei colaborari cu una din editurile de profil, sub titlul ” Scrisori catre mine, copilul ” .

Va multumim pentru amabilitatea cu care ne acordati atentie , asteptam in timp util textul dumneavostra cu tema ” Scrisoare catre mine, copilul ” pe adresa de e-mail :scrisoricatreminecopilul@gmail.com

Cu stima, Asociatia Parinti Pentru Copii

https://scrisoricatreminecopilul.wordpress.com

La acest proiect pot participa atat persoanele invitate, cat si alte persoane care vor sa ni se alature fara o invitatie speciala in acest sens, dar care cred ca au puterea de a accepta provocarea de a scrie sincer catre cel care a fost odata, copilul.

Pe masura ce vom primi textele dumneavoastra pe adresa de e-mail:scrisoricatreminecopilul@gmail.com, odata cu publicarea in revistele si blogurile de specialitate vom adauga pe acest blog o parte din textele ce vor sta la baza volumului:” Scrisori catre mine, copilul “

Allison Howarts spunea...

Buna ziua, eu sunt Allison Howarts Dupa ce am fost în rela?ie cu Anderson ani de zile, s-a despar?it de mine, am facut tot posibilul sa-l aduc înapoi, dar totul a fost în zadar, l-am dorit atât de mult din cauza iubirii pe care o am pentru el, L-am implorat cu tot, am facut promisiuni, dar el a refuzat. I-am explicat problema mea prietenului meu ?i ea mi-a sugerat ca ar trebui sa contactez mai degraba o caseta de vraja care m-ar putea ajuta sa arunc o vraja pentru a-l readuce, dar eu sunt tipul care nu a crezut niciodata în vraja, nu am avut de ales decât sa-l încerc, eu i-a trimis caseta vraja ?i mi-a spus ca nu este nicio problema ca totul va fi bine înainte de trei zile, ca fostul meu se va întoarce la mine înainte de trei zile, a aruncat vraja ?i surprinzator în a doua zi, era în jurul orei 16.00. Fostul meu m-a sunat, am fost atât de surprins, am raspuns la apel ?i tot ce a spus a fost ca îi pare atât de rau pentru tot ce s-a întâmplat, încât a vrut sa ma întorc la el, încât ma iube?te atât de mult. Eram atât de fericit ?i m-am dus la el încât a?a am început sa traim din nou ferici?i împreuna. De atunci, mi-am facut promisiune ca oricine ?tiu ca are o problema de rela?ie, a? fi de ajutor unei astfel de persoane, referindu-l la ea singura casa de vraji reala ?i puternica care m-a ajutat cu propria mea problema. e-mail: ogagakunta@gmail.com pute?i sa-i trimite?i un e-mail daca ave?i nevoie de asisten?a sa în rela?ia dvs. sau în orice alt caz sau WhatsApp, la +2348151450979
1) Vraji de dragoste
2) Vraji de dragoste pierdute
3) Vraji de divor?
4) Vraji de casatorie
5) Vraja de legare.
6) Vraji de rupere
7) Alunga un iubit trecut
8.) Dori?i sa va promova?i în vraja dvs. de birou / Loterie
9) dori?i sa va satisface?i iubitul
Contacta?i acest om grozav daca ave?i vreo problema pentru o solu?ie de durata
ogagakunta@gmail.com