sâmbătă, 29 noiembrie 2008

Bucureşti, 29 noiembrie 2008: CONFERINŢA ASOCIAŢIILOR LAICATULUI ORTODOX ROMÂN

Gâlceava "laicatului" cu Sfântul Sinod
Părintele SAVATIE

Astăzi a avut loc la Bucureşti Conferinţa Asociaţiilor Laicatului Ortodox Român. Din bunăvoinţa organizatorilor, am fost invitat şi eu, dar din pricina ţărilor şi mărilor (reale şi metaforice) care ne despart nu m-am putut bucura de vederea faţă către faţă cu reprezentanţii celor peste 50 de organizaţii care constituie Laicatul Ortodox Român. Mă voi alătura însă acestei binevenite şi necesare acţiuni prin ceea ce-mi stă la îndemînă şi încă nu a fost luat de la mine: cuvîntul pe care îl pot rosti şi scrie în sprijinul renaşterii tradiţiei polemice care a însoţit Biserica de-a lungul întregii sale istorii.
Glasuri din ce în ce mai slabe, mai risipite şi mai fără nume încearcă să atace legitimitatea acţiunilor „laicilor” în numele Bisericii. Consilieri cu pîntece înfăşurate cu banderole roşii (semn al înaltei vocaţii birocratice de care doar cei „aleşi” se învrednicesc), îşi arată indignarea, iţindu-se dintre vrafurile de hîrtii şi bibelouri care dau mărturie despre regimurile pe care le-au slujit. Oameni care au îmbătrînit fără să ridice un deget spre întărirea Bisericii, acum se arată speriaţi de valul tînăr şi sincer care îi ridică în văzul tuturor, cerîndu-le socoteală pentru credinţa moştenită de la Apostoli şi Sfinţii Părinţi ai Bisericii. A venit vremea ca aceşti oameni să-şi ia rămas bun de la atotputernicia pe care le-o dădea miliţia totalitară şi să se conformeze cu faptul că Hristos „pogorît-a pe cei puternici de pe scaune şi i-a ridicat pe cei smeriţi; pe cei flămînzi i-a umplut de bunătăţi, iar pe cei bogaţi i-a scos afară deşerţi”. Nu preoţia o nesocotim aici, ci nebunia unora de a se socoti pe ei mai presus decît fraţii lor, doar pentru faptul că au primit asupra lor povara slujirii Bisericii.
Biserica este constituită ierarhic şi a nega acest lucru este o rătăcire. Asociaţiile care s-au unit într-un cuget întru apărarea crezului şi a moştenirii Ortodoxiei nu au atacat nici o clipă principiul ierarhic al fiinţării Bisericii. Dimpotrivă, demersurile lor sînt civilizate, întemeiate canonic şi patristic, iar adresările repetate către Sfîntul Sinod al BOR arată că nici unul dintre participanţii la iniţiativele Laicatului Ortodox nu este lipsit de respect faţă de ierarhie şi nu ameninţă integritatea administrativă a BOR.
Apariţia acestui front este firească şi cu totul previzibilă. Biserica Ortodoxă are o vechime de 2000 de ani, iar cei care au o minimă cunoaştere a mersului ei prin istorie cunosc şi periodicele ciocniri dintre episcopi şi credincioşi care răbufneau ori de cîte ori credinţa apostolică era ameninţată de presiunile politice sau de modele timpului. Hristos este viu, iar cei care încearcă să îngroape Biserica în hîrtii şi legi omeneşti, trebuie să ştie că izvorul curat al credinţei va găsi întotdeauna o crăpătură prin care să izbească la iveală.
Este admirabil faptul că discursul propus de Laicatul Ortodox Român este unul în concordanţă cu tradiţia noastră patristică şi nu presupune ambiţii de tip protestant care au dărîmat tradiţia apostolică în multe ţări din Europa. Este salutabil şi faptul că Sfîntul Sinod al BOR nu s-a grăbit să amendeze la modul oficial acţiunile şi cererile Laicatului Ortodox Român, chiar dacă este la fel de adevărat că nici nu s-a grăbit să i le îndeplinească.
Ceea ce se cere rezolvat acum este ca, la nivelul opiniei publice, să se înţeleagă că nu este vorba de o polemică între o parte a Bisericii, laicatul şi altă parte, ierarhia, ci că dialogul în sînul Bisericii, chiar şi atunci cînd apar replici mai dure, este firesc şi inevitabil. Nu este vorba de o „disidenţă” apărută în interiorul Ortodoxiei, ci doar de coacerea BOR pentru o nouă etapă în procesul de debarasare de corsetul comunismului în care a fost strînsă împotriva naturii ei libere şi deschise spre dialog. Acest lucru nu este specific doar Bisericii Ortodoxe Române, ci tuturor Bisericilor care au scăpat de sub dominaţia unui regim politic, fie comunist, fie ţarist. A se vedea, în acest sens, explozia intelectuală a diasporei ortodoxe ruse.
Ar fi prea minunat ca dezbaterile care au loc la astfel de Conferinţe ale „laicatului” (cuvînt nedrept, introdus de atei, cu scopul de a dezbina Biserica), să fie judecate în şedinţele Sfîntului Sinod ca nişte chestiuni care frămîntă şi reprezintă Biserica la momentul de faţă. Iar mai apoi, sub forma unor hotărîri şi declaraţii oficiale să fie făcute publice pe canalele de presă ale Patriarhiei Române. În acest fel se va evita orice impresie de conflict şi disidenţă în sînul Bisericii, lucru care nu este deloc lipsit de importanţă.

Articol preluat de pe http://savatie.wordpress.com

miercuri, 26 noiembrie 2008

VIDEO: INTEGRAL CONFERINŢA DE PRESĂ DE ASEARĂ CU TEMA "GARDASIL/SILGARD, UN VACCIN CONTROVERSAT"

Le mulţumim încă o dată colegilor din presă pentru efortul de a mediatiza efectele nocive ale acestui vaccin. (O menţiune specială pentru Antena 3 care a transmis aproape un sfert de oră, în direct, între 17.00 si 17.15, începutul conferinţei de presă, dar şi TVR 2 pentru dezbaterea din cadrul Orei de Ştiri, între 21.30 şi 21.45


UPDATE: Textul integral al plângerii penale formulate de Sindicatul Independent al Juriştilor împotriva Ministerului Sănătăţii la adresa: http://docs.google.com/Doc?id=dczktk8x_2d724b7hb

26.11.2008: REVISTA PRESEI PE TEMA VACCINULUI GARDASIL/SILGARD

ZIUA: STOP VACCINĂRII. JURIŞTII CHEAMĂ MINISTERUL SĂNĂTĂŢII ÎN INSTANŢĂ
Motivul principal al acestei acţiuni îl constituie faptul că această vaccinare ar putea genera mai multe decese decât cancerul de col uterin .
continuare

JURNALUL NAŢIONAL: PROF. DR. PAVEL CHIRILĂ: SUNTEM REZERVAŢI ÎN PRIVINŢA VACCINULUI CARE PREVINE CANCERUL DE COL
"Firma care produce vaccinul îşi încheie studiul definitiv cu privire la efectele acestuia abia anul viitor. Au fost şi probleme legate de cercetarea în sine", a avertizat astăzi profesorul Pavel Chirilă în cadrul unei conferinţe organizate de asociaţiile "Christiana", "Pro Vita", "Sfinţii Martiri Brâncoveni" şi "Rost".
continuare

ZIARE.COM: TESTELE ASUPRA UNUI VACCIN DE COL UTERIN SE TERMINĂ ÎN 2009
Controversele pe tema vaccinului de col uterin care poate fi administrat gratis fetitelor din clasa a IV - a se inmultesc dupa ce s-a descoperit ca compania care produce unul dintre cele doua vaccine va termina testarea acestuia abia in 2009.
continuare

ANTENA 3 (ŞTIRI 25.11, ORA 18): VACCIN CONTROVERSAT
video

marți, 25 noiembrie 2008

REVISTA PRESEI PE TEMA VACCINULUI GARDASIL/SILGARD

ZIUA (Cornelia Popescu şi George Damian): VACCIN DE SCANDAL
Protejarea fetelor de clasa a IV-a impotriva cancerului de col uterin nu poate face decat cu acordul parintilor, insa acestia nu stiu nimic despre vaccin.
continuare

EvZ (Mara Popescu): VACCINAREA ANTICANCER, REFUZATĂ ÎN MASĂ

Campania de imunizare împotriva cancerului de col a debutat cu stângul, cei mai mulţi părinţi refuzând tratamentul pe motiv că nu sunt suficient informaţi.
continuare

JURNALUL NAŢIONAL ( Cristinel C. Popa, Adriana Oprea Popescu, Andreea Sminchise): O CAMPANIE RATATĂ
Campania publică de vaccinare a fetiţelor împotriva cancerului de col uterin a început cu stângul. Bătălia împotriva HPV, cu ajutorul unui vaccin nou-inventat şi mult prea controversat, e doar o simplă demonstraţie de demagogie. La Iaşi, unde fetiţele sunt înţepate scump pentru a fi protejate de un virtual cancer de col, copiii nu au fost vaccinaţi împotriva rujeolei, rubeolei, oreionului, difteriei ori tetanosului. Nu-s suficiente fondurile primite de la Ministerul Sănătăţii...
continuare

SITUL MITROPOLIEI OLTENIEI (Dr. Christa Todea-Gross, Asociaţia "Pentru Viaţă" Cluj-Napoca): DE CE ESTE PERICULOS VACCINUL GARDASIL?
A început şi în România campania de vaccinare cu Gardasil (Silgard, Cervirax). În mod eronat acest vaccin este denumit "vaccin împotriva cancerului de col uterin", fiindcă nu există şi nu a existat niciodată un vaccin îndreptat împotriva vreunui cancer, inclusiv de col uterin.
continuare

CUGET LIBER (Alina Enache, Mariana Iancu): CONTROVERSA ANULUI: ÎŢI VACCINEZI FETIŢA ÎMPOTRIVA CANCERULUI DE COL UTERIN?

Ieri a început campania de informare a părinţilor privind vaccinarea împotriva cancerului de col uterin. În şcoli deja au fost anunţate şedinţele cu părinţii pentru a le fi prezentată situaţia, urmând ca ei să-şi exprime acordul sau dezacordul cu privire la vaccinare. În tot acest timp, o organizaţie neguvernamentală împarte pliante în care prezintă efectele secundare ale vaccinului. continuare




luni, 24 noiembrie 2008

DOSAR DE PRESĂ "GARDASIL/SILGARD"

Le mulţumesc confraţilor din presă pentru efortul de a mediatiza consecinţele nefaste ale acestui vaccin. Ţin totuşi să revin cu rugămintea de a nu abandona această luptă până când acest vaccin nu va fi retras de pe piaţă.
Dezvăluirilor prof. dr. Pavel Chirilă de la conferinţa de presă de mâine li se vor adăuga şi alte informaţii ale dr. Ariana Demian Popescu, medic pediatru la Spitalul Militar "Carol Davilla" din Bucureşti.
Informaţiile necesare solicitate atât prin telefon cât şi prin e-mail la
http://provitabucuresti.ro/gardasil-cervarix/

Gardasil WARNING! - CNN Report 8.11.8



Gardasil, Responsible for 21 Deaths - Don't Be One More



Is HPV Vaccine Safe?



ş.a.m.d.

Până când?

joi, 20 noiembrie 2008

UPDATE: Conferinţă de presă: “SILGARD”, UN VACCIN CONTROVERSAT

În loc să rezolve criza asistenţei medicale din România, Ministerul Sănătăţii promovează o campanie de vaccinare a fetelor de 11-12 ani cu Silgard (Gardasil în variantă americană), vaccin destinat prevenirii cancerului de col produs de virusul papilomatos uman (HPV).
Punerea pe acelaşi plan a vaccinurilor care previn bolile copilăriei cu un vaccin ce se presupune că ar preveni o boală care apare doar după începerea vieţii sexuale (mai ales în c
ondiţii de libertinaj), denotă o grabă nejustificată, de neînţeles pentru cei preocupaţi cu adevărat de soarta copiilor noştri, cu atât mai mult cu cât nu au fost comunicate şi informaţiile privitoare la efectele nocive.
De aceea, Asociaţia „Christiana”, Asociaţia „Pro Vita”, Asociaţia „Sfintii Martiri Brancoveni” şi Asociaţia „Rost”” organizează marţi, 25 noiembrie, la ora 17, la biserica Sfânta Treime din incinta Spitalului Clinic de Urgenţă pentru copii „Grigore Alexandrescu”, bd. Iancu de Hunedoara 30-32, o conferinţă de presă a prof. univ. dr. Pavel Chirilă cu privire la efectele controversate ale vaccinului „Silgard”.

Persoane de contact:
Andreea B
ăndoiu, tel. 0788.436.195
Rafael Udrişte, tel. 0748.034.951

UPDATE (pentru presă, în special):

a. Cobaii Europei

b. Prof. Univ. Dr. Pavel Chirilă despre Gardasil (Iaşi, 17 noiembrie)

c. Câteva informaţii care se referă la procedura de autorizare de punere pe piaţă a acestui produs în Uniunea Europeană, culese de pe site-ul EMEA (Agenţia Europeană a Medicamentului - http://www.emea.europa.eu) şi de pe site-ul ANM (Agenţia Naţională a Medicamentului din România - www.anm.ro )

1. A fost autorizat de punere pe piaţă în UE pe 20 Sept. 2006 sub numele de Gardasil şi/sau Silgard (vezi http://ec.europa.eu/enterprise/pharmaceuticals/register/alfregister.htm pentru vizualizarea tuturor formelor farmaceutice autorizate în UE şi http://www.anm.ro/DATABASE/nomenclator/anm_list.asps_den_com=silgard&s_dci=&s_firm_ţar_d=&s_formă_farm=&s_cod_atc=&s_cim=&anmPageSize pentru vizualizarea nomenclatorului produselor farmaceutice de uz uman de pe site-ul ANM România)

2. Raportul European Public de Evaluare (EPAR: European Public Assessment Report) explică modul în care Comitetul EMEA pentru produse medicamentoase de uz uman (CHMP: Committee for Human Medicinal Products) a evaluat studiile clinice efectuate în vederea emiterii recomandărilor pentu autorizarea de punere pe piaţă (ataşat în limbă romană).

3. De la data autorizării până în prezent au survenit un număr de 6 modificări majore la condiţiile de acordare a autorizaţiei de punere pe piaţă (aşa numitele variaţii tip II) materializate în modificarea caracteristicilor produsului (RCP) şi a prospectului, ultima dintre ele fiind aprobată de EMEA în data de 31.10.2008. Ataşez decizia Comisiei Europene (C(2008)6653 of 31/10/2008) pentru această ultima modificare şi anexele la APP modificate în consecinţă (RCP şi prospect) în limbă romană.

4. Un overview în lb. engleză ale modificărilor care au survenit la termenii acordării autorizaţiei de punere pe piaţă până la data de 15.09.2008 este disponibil în lb. engleză (Paşi procedurali după autorizare - ataşat), împreună cu rapoartele de evaluare ale principalelor modificări ale RCP-ului şi prospectului (Assessment Report - ataşat).

5. În data de 24 Ian 2008 EMEA a publicat prima declaraţie oficială referitoare la siguranţă produsului, pe care ANM - conform responsabilităţilor care îi revin - a tradus-o şi a postat-o pe site (ataşat), în care se specifică raportarea a 2 decese în UE, pentru care însă nu s-a dovedit o relaţie de cauzalitate cu Gardasil.

Ataşamente aici.

marți, 11 noiembrie 2008

PELERINAJ LA TEMNIŢA PRIGONIŢILOR

video
Pelerinaj la temniţa prigoniţilor
Invitaţi: Părintele Augustin, Schitul "Înălţarea Sfintei Cruci"- Aiud, Marcel Petrişor, scriitor, fost deţinut politic, Danion Vasile, publicist, Părintele Ioan, mănăstirea Petru Vodă - Neamţ, Emilia Corbu, istoric - Muzeul Judeţean Slobozia, Ştefan Ruxanda, revista "Atitudini".

Director de imagine: Ion Cristodulo
Realizator: Rafael Udrişte
Reportaj-documentar difuzat la TVR 1, SEMNE, 8.11.2008

Download varianta .mpeg (valabil în jur de zece zile)
Download varianta .rm sau .flv (preluarea emisiunii difuzate de Tvri pe 12.11.2008)

UPDATE: CNSAS refuză să răspundă solicitării unui număr de 54 de istorici prin care se cere "revenirea la decizia de retragere a documentelor din cadrul expoziţiei "Destine de martiri" în care erau evocate o serie de 6 personalităţi creştine".




























































































UPDATE 2:
Pentru a înţelege just demersul d-nei Emilia Corbu de la Muzeul Judeţean din Slobozia şi a grupului celor 54 de istorici care susţin ideea, vă invit să citiţi hârtia oficială emisă de CNSAS ulterior deciziei de autoexcludere din expoziţia itinerantă "Destine de martiri". Cine semna această notificare? Ladislau Antoniu Csendes, preşedinte, Foarea (?) Dobre, director al Direcţiei Cercetare, Expoziţii, Publicaţii şi Francesco-Alexandru Popescu, Director al Direcţiei Juridice.
Se întâmplă în România anului 2008: o acţiune vădit antiromâneasă şi anticreştină sub auspiciile Statului Român. Citiţi şi faceţi-vă cruce!


































miercuri, 5 noiembrie 2008

CAMPANIE PENTRU RECUNOAŞTEREA GENOCIDULUI ANTICREŞTIN ÎN ROMÂNIA COMUNISTĂ




Oseminte sfinte adăpostite în Mausoleul de la Aiud http://savatie.wordpress.com/2008/11/03/campanie-pentru-recunoasterea-genocidului-anticrestin-in-romania-comunista/

ÎN ATENŢIA PREŞEDINTELUI ROMÂNIEI
ÎN ATENŢIA PRIM-MINISTRULUI ROMÂNIEI
ÎN ATENŢIA PARLAMENTULUI ROMÂNIEI
ÎN ATENŢIA SFÎNTULUI SINOD AL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE

După două decenii de la revoluţia din decembrie, România rămîne tributară moştenirii regimului comunist totalitar, manifestat şi prin cenzurarea memoriei personalităţilor creştine persecutate şi ucise în temniţele comuniste.

Evenimentele recente, cînd la Iaşi a fost închisă expoziţia „Destine de martiri” dedicată unor foşti deţinuţi creştini, unde au fost expuse materiale din fondurile CNSAS, lucru admis de Constituţia României, ne descoperă existenţa cenzurii de tip totalitar în statul român de azi.

Persecutarea pe motive religioase este condamnată de Constituţia actuală a României şi de legislaţia Uniunii Europene, din care România face parte.

Creştinii, care reprezintă majoritatea populaţiei României, cetăţeni cu drepturi depline ai Statului Român şi ai Uniunii Europene, sînt îngrijoraţi de metodele de intimidare folosite de către cei ce au recurs la închiderea expoziţiei „Destine de martiri” şi se arată lezaţi de defăimările aduse martirilor creştini din închisorile comuniste.

Pentru a preveni alte posibile abuzuri şi atacuri la adresa creştinilor şi a memoriei martirilor maltrataţi şi ucişi în temniţele comuniste, ştiut fiind că tradiţia creştină dintotdeauna i-a considerat pe martiri sfinţi, creştinii cer impunerea unui cadru legal care să le apere dreptul la cinstirea memoriei colective a Bisericii Creştine Universale, în special a martirilor din perioada comunistă.

În acest sens, a fost creat un grup de iniţiativă care solicită următoarele:

1. Recunoaşterea faptului că regimul comunist a persecutat creştinii: prin interzicerea exprimării libere a credinţei creştine, prin demolarea lăcaşurilor de cult, prin miile de arestări făcute în rîndurile preoţilor şi a monahilor, soldate cu mii de victime.

2. Recunoaşterea faptului că preoţii, monahii şi credincioşii creştini au fost maltrataţi şi ucişi în număr mare în închisorile comuniste, atingînd cote care permit declararea fenomenului drept un genocid pornit împotriva creştinilor.

3. Recunoaşterea faptului că preoţii şi monahii creştini erau bătuţi şi supuşi umilinţelor pentru a se dezice de credinţa în Dumnezeu.

4. Recunoaşterea faptului că în închisorile comuniste creştinii erau umiliţi prin batjocorirea cultului creştin, fiind consemnate cazuri cînd creştinii erau obligaţi, prin bătăi crunte, să mănînce fecale şi să bea urină într-un ritual grotesc, organizat de gardieni, angajaţi ai statului, care maimuţăreau actul sfînt al împărtăşirii cu Trupul şi Sîngele lui Hristos.

5. Condamnarea metodelor de persecuţie practicate de regimul comunist în România. Condamnarea discursului anticreştin de tip comunist, prin care slujitorii Bisericii şi credincioşii creştini sînt defăimaţi şi marginalizaţi.

6. Formularea unei legi care să exprime realitatea genocidului săvîrşit asupra creştinilor în perioada dictaturii comuniste şi care să condamne şi să urmărească penal pe oricine practică metode sau un discurs anticreştin de tipul celui comunist-ateu.

7. Înfiinţarea de către Statul Român al unui muzeu al Genocidului Anticreştin în România comunistă.

8. Legea despre Holocaust, adoptată de Parlamentul României în 2002, care obligă statul român să înfiinţeze un Muzeu al Holocaustului în România, creează un precedent care face posibilă în România promulgarea unei legi care să apere dreptul la cinstirea memoriei colective a unui grup persecutat de un regim totalitar.

9. O lege care ar condamna crimele regimului comunist totalitar, recunoscînd existenţa Genocidului Anticreştin în România comunistă, ar restabili adevărul istoric, ar înfăptui o judecată dreaptă asupra tuturor celor care au iniţiat acest genocid, fără a fi condamnaţi şi, nu în ultimul rînd, ar constitui o dovadă a despărţirii actualei guvernări de trecutul totalitar al României comuniste, în sprijinul democratizării reale a Statului Român.

La rîndul său, Sfîntul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române trebuie să susţină grupul de iniţiativă, militînd pentru promulgarea legii care să recunoască existenţa în România a Genocidului Anticreştin în perioada regimului comunist totalitar, în termenii descrişi mai sus şi să recunoască, printr-un document oficial:

1. Faptul că în perioada dictaturii comuniste în România a existat fenomenul martirajului creştin.

2. Să declare martiri pe toţi creştinii care au suferit în temniţele comuniste sau au fost ucişi în case şi oriunde de miliţia comunistă.

3. Să ridice post-mortem caterisirile şi excomunicările aplicate din conjunctură clericilor şi monahilor arestaţi.

4. Să instituie o comisie pe lîngă Sfîntul Sinod care să se ocupe de cercetarea dosarelor Securităţii, a mărturiilor scrise de foştii deţinuţi politici, cît şi colectarea declaraţiilor de la martori oculari ai martiriului creştinilor din orice loc. În acest sens, să declare mărturiile foştilor deţinuţi politici despre pătimirea unor preoţi, călugări sau simpli credincioşi ca fiind suficiente pentru întocmirea unor eventuale dosare de canonizare a martirilor din perioada comunistă.

5. Să instituie o zi de pomenire a tuturor martirilor care au pătimit în timpul prigoanei comuniste, alcătuind slujba şi zugrăvind icoana praznicului.

6. Să declare rămăşiţele fizice ale martirilor din perioada comunistă sfinte moaşte şi să dispună folosirea lor în antimisele prevăzute pentru săvîrşirea sfintei Euharistii.

7. Să pornească procesul de canonizare nominală a martirilor din perioada comunistă, mai întîi a episcopilor, preoţilor şi monahilor, apoi şi a tuturor celor a căror martiriu va putea fi dovedit. Să se alcătuiască slujbe şi să se zugrăvească icoane pentru fiecare martir canonizat în parte, instituindu-se zile diferite de prăznuire pentru fiecare, aşa încît credincioşii să aibă mai des prilejul de a pomeni jertfa martirilor din neamul lor.

8. Să trimită tomusurile de canonizare ale martirilor români din perioada comunistă către toate Bisericile Ortodoxe surori, conform tradiţiei ortodoxe, pentru a face cunoscut lumii întregi numărul mare de martiri care fac cinste Bisericii Ortodoxe Române şi poporului român în general.

9. Practica Bisericilor Ortodoxe surori confirmă existenţa martiriului în perioada comunistă. Spre exemplu, Biserica Ortodoxă Rusă, cu care Biserica Ortodoxă Română se află în comuniune canonică şi liturgică, deci recunoaşte aceiaşi sfinţi, a canonizat nominal, pînă la momentul de faţă, 1704 (o mie şapte sute patru) noi mucenici, aşa încît nu există nici o zi în an în care să nu fie pomeniţi cîţiva martiri din perioada comunistă.

10. Canonizarea martirilor din timpul prigoanei comuniste este conformă cu tradiţia bimilenară a Bisericii Creştine Universale care a considerat sfînt, fără alte dovezi, pe oricine a fost ucis pentru mărturisirea credinţei în Hristos.

11. Demararea procesului de canonizare a martirilor care au pătimit în timpul prigoanei comuniste ar consfinţi practica de cinstire a acestora existentă în rîndurile credincioşilor, satisfăcînd o necesitate firească a evlaviei poporului. Prin această măsură Biserica Ortodoxă Română ar spulbera acuzaţiile tot mai insitente de colaborare cu fostul sistem comunist totalitar, despărţindu-se de trecutul său nomenclaturist compromiţător.

12. Prin mulţimea martirilor, recunoscuţi şi cinstiţi oficial, România ar deveni un loc de pelerinaj pentru creştinii din lumea întreagă, dar şi al tuturor celor interesaţi de istoria comunismului, promovînd o imagine demnă a poporului român.

13. Sfîntul Sinod, după ce va lua act de iniţierea campaniei de recunoaştere a Genocidului Anticreştin în România comunistă, trebuie să dispună, prin circulare oficiale, trimise către toate episcopiile din componenţa Bisericii Ortodoxe Române (BOR), colectarea de semnături în sprijinul acestei campanii, care vor fi înaintate ulterior, din partea Sfîntului Sinod al BOR, organelor competente ale Statului Român. Orice refuz de colaborare venit din partea vreunui episcop sau preot din jurisdicţia canonică a BOR să fie catalogat drept dovadă a colaborării cu fostul regim comunist totalitar şi ca o ofensă adusă cinstirii martirilor în Biserica Ortodoxă.

14. Sfîntul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, în frunte cu Patriarhul Daniel, în numele noilor martiri români, să-i ierte public şi să-i dezlege pe toţi clericii care au colaborat cu fostul regim totalitar comunist, solicitînd totodată neînceperea urmăririi penale şi confidenţialitatea numelor persoanelor care se vor dovedi vinovate de participarea la Genocidul Anticreştin în România comunistă. Astfel vor fi înfăptuite, pe de o parte, dreptatea istorică, iar pe de alta, dragostea creştină care propovăduieşte iertarea în nădejdea îndreptării celor ce greşesc.

sâmbătă, 1 noiembrie 2008

83 DE ANI DE LA NAŞTEREA DOCTORULUI OCTAVIAN UDRIŞTE

Călimăneşti, 1972

O smerită aducere aminte celui care a fost iubitul meu tată, doctorul Octavian Udrişte (1 noiembrie 1925 - 13 iunie 1995).
O viaţă jertită aproapelui, un savant ortodox român de care se ştie atât de puţin.
Veşnică să-i fie pomenirea!

http://www.formula-as.ro/2003/588/diverse-13/un-roman-in-lupta-cu-cancerul-4487
(Îi mulţumesc şi pe acestă cale jurnalistului Sorin Preda pentru inspiraţia de a scrie, cu ani în urmă, acest articol care surprinde esenţialul drumului "prin timp" al tatălui meu: doar dăruind poţi dobândi).